Toekomstige pensionering Lammert Wessels

Onze koster Lammert Wessels heeft aangegeven graag met pensioen te gaan aan het eind van het jaar. Dit betekent dat het College van Kerkrentmeesters na vele jaren (Lammert is bij onze kerk in dienst gekomen op 1 januari 1992) op zoek gaat naar een andere koster (m/v). Dit is natuurlijk een behoorlijke verandering, maar gelukkig hebben we nog een aantal maanden om een andere koster te vinden.

Voor de vacature is inmiddels een functieomschrijving opgesteld die ook op onze website is geplaatst.
klik hieronder om de functieomschrijving te bekijken.
Dit is een meer een inhoudelijke omschrijving van de taken die Lammert op dit moment vervult binnen onze gemeente. Belangrijk is uiteraard dat het koster zijn ook een duidelijke pastorale kant heeft. Het kennen en liefhebben van onze Here Jezus en een innerlijke roeping van Godswege voor dit werk is onmisbaar. Daarnaast vinden wij het als College belangrijk dat hij/zij lid is van een kerk en zeker kerkelijk meelevend is. Een koster moet een gastvrije omgeving creëren waar mensen zich welkom voelen, zijn/haar best doen om mensen te leren kennen en oog hebben voor nieuwe mensen die komen. Kortom: het uitdragen dat wij een gastvrije gemeente zijn.

Wij zouden natuurlijk graag zien dat er gemeenteleden zijn die interesse hebben in deze vacature. Deze kunnen contact opnemen met Gerwin Ooms (06 – 204 986 12, gooms@hervormdwierden.nl) of Lammert Wessels (06 – 150 858 04 lammert.jenewessels@gmail.com). Als er zich geen kandidaten aanmelden, zullen wij de vacature ook extern plaatsen. Een duidelijk voorkeur gaat in eerste instantie uit naar een eigen gemeentelid.

functie omschrijving koster beheerder hervormde gemeente wierden