Samen groeien
in geloof

Geloof, doop en tieners

Zoals in het vorige kerkblad al aangekondigd is, wordt op donderdagavond 14 maart een toerustingsavond voor ouders van tieners georganiseerd. Ooit is je tiener als baby gedoopt, je knippert even met je ogen en ze fietsen ’s morgens als tiener van huis. Wat betekent de doop nu nog voor jou als ouder, voor je kind en voor de dagelijkse praktijk?

Deze avond bestaat uit twee delen:

1. De doop is diep – Huib Donken. Bijbels gedachten bij de vragen ‘Wat is de doop, wat heb je beloofd bij de doop, en wat betekent dat voor nu?’
  2. De doop is dagelijks – Tirza van Laar. Pedagogische reflecties bij de vraag: ‘Hoe kan ik concreet vorm geven aan (de betekenis van) doop en geloof in het dagelijks leven met mijn tiener?’

Tevens is er ruimte om als ouders onderling, aan de hand van de aangereikte gedachten en reflecties, elkaar te bemoedigen, stimuleren en inspireren. Inloop vanaf 19.30 uur. Start om 19.45 uur! (Houd ook de kerkapp in de gaten!)

Allen hartelijk welkom!

Werkgroep Jeugd & Werkgroep Toerusting en Geloofsgroei