Het catechisatieseizoen is voorbij

In de week van maandag 21 maart waren de laatste catechisatielessen van dit winterseizoen.

Tieners van de onderbouw en bovenbouw in Hebron brachten maandag en dinsdag onder leiding van gids Cees Hoogendijk een bezoek aan de kerktoren. Bekijk hier enkele foto`s van een bovenbouwgroep.

Dit winterseizoen zagen we in Hebron en het Kulturhus 200 catechisanten van 12 jaar en ouder en 36 kinderen uit groep 7 & 8 van de basisschool. Hoewel we gedurende het seizoen enige hinder hadden van coronamaatregelen kijken we dankbaar terug op dit seizoen.

Geloofsonderwijs is niet alleen iets voor de kerk en catechisatie. Het is vooral iets om thuis als ouders/verzorgers voortdurend mee aan de slag te zijn. Wellicht lukt het om met eigen kind(eren) nog even terug te blikken op het catechisatieseizoen. Wat hebben ze geleerd en hoe maken ze dit praktisch is hun dagelijkse leven?

Eind september hopen we D.V. weer te starten met catechisatie voor 12 jaar en ouder. Voor groep 7 & 8 van de basisschool starten de lessen weer in januari. Dan hopen we weer veel jongeren te ontmoeten!

Het catecheseteam